Cum m-a cucerit Madrid. Ziua 1

Așa cum s-a format tradiția, de ziua mea suflu în lumânări într-o țară străină. Anul acesta am ales Madrid, capitala Spaniei, pentru că inimioara mea sare în sus când aud vorbindu-se spaniolă.

Ziua mea a ținut 3 zile, așa că vor fi două articole despre Madrid și unul din Toledo.

Nu îmi formasem o părere dinainte despre acest oraș pentru că îmi place să mergem fără un plan și să descoperim treptat, totul devenind astfel o surpriză. Luăm hărți din aeroport și ne descurcam cu ele. Când plecăm cu un itinerariu mă simt mereu pe fugă și ajung să mă stresez pentru că nu iese totul cum am planificat și nu apucăm să vedem tot ce ne-am propus. Mergând la pas și descoperind mă bucur de fiecare moment și de fiecare descoperire.

Pentru a ajunge din Aeroportul Barajas în Madrid se poate lua metroul de la Terminalul 2, însă în anumite perioade ale anului este închis și există autobuze gratuite SE2 și SE4 cu care ajungi până la prima stație de metrou funcțională – Mar de Cristal. De acolo, fiecare pe drumul lui…

Sistemul de metrou poate fi descurajator pentru că sunt 12 linii de metrou, însă sunt logice și dacă te uiți cu atenție înțelegi cum să ajungi unde vrei. Programul de funcționare este de la 6 la 1:30 și cu o călătorie poți schimba de câte ori este nevoie, ca la noi. Prețul unei călătorii este în jur de 2 euro, în funcție de cât de departe mergi, iar 10 călătorii costă 12.20 euro.
La ghișeele de informații se găsesc hărți turistice și hărți de metrou gratuite, iar angajații iți pot explica cum să ajungi cât mai ușor la cazare.
legat de cazare, în general închiriem apartamente cu Airbnb pentru a sta împreună și pentru a avea bucătărie, dar și pentru că sunt prețuri pentru toate buzunarele. La prima rezervare primești 22 euro reducere pentru că sunt prietena ta.

Madridul mi-a lăsat impresia unui oraș ce încurajează petrecerea timpului în aer liber, dezvoltarea hobby-urilor și a creativității. Parcurile sunt amenajate cu locuri de joacă pentru copii, rampe pentru biciclete și skateboard, chiar și topogane mari pentru adulții cu sufletul tânăr.

Hai mai bine să-ți povestesc despre prima zi în Madrid prin imagini. Am luat orașul la pas și am vizitat partea de centru și vest, trecând prin Parcul Lineal del Manzanares Tramo I și Parcul Madrid Rio.

Parcul Lineal del Manzanares – Tramo I

În locul din care a fost făcută acestă poză, oamenii făceau yoga dimineața pe răcoare și își umpleau inima cu căldura soarelui. De unde știu? Am alergat și noi puțin într-o dimineață în parc.

Parcul Madrid Rio

Am intrat în parc aproape de centrul cultural Matadero Madrid, unde ne-am făcut poze cu un perete plin de iederă, iar Ciprian s-a îndrăgostit de desenul de pe acest pod.
Oameni cu capu’n cer, în frunte cu el.

Puente Monumental de Arganzuela a fost realizat de Dominique Perrault în 2010 și este compus din doua sectiuni tubulare de cate 278 de metri fiecare. Cele doua jumătăți se intâlnesc aici:

Înainte să ajungem aici, ne-am dat în topogan, iar Gabi m-a lovit la cot.

După cum spuneam, parcurile sunt pline de locuri de joacă pentru copiii acestia mari.

Puente de Toledo pe care-l vedem acum a fost construit între anii 1718 – 1732 după alte 2-3 variante ale podului, care din păcate au fost distruse de creșteri prea mari ale râului în urma potoapelor.

Puerta de Toledo, inaugurată în 1827, este ultima poartă de acest fel construită în Madrid și este decorată cu diferite trofee militare.

Campo del Moro

Grădinile Campo del Moro sunt situate între cursul Fluviului Manzanares și Palatul Regal, cel din spatele nostru.  Le-am văzut doar noaptea, așa că nu avem ce face și trebuie să revenim în Madrid. Nu putem rata grădinile în care au fost plantate legume și flori de însuși Regele Filip al-II-lea.

Ciprian nu s-a uitat la telenovele când era mic și nu înțelege spaniola, motiv pentru care dorea o poză cu Monumentul “Agua no potable”. Sper că tu înțelegi de ce încă râd de dorința lui.

Urmează a doua zi din Madrid în care am vizitat partea de est a orașului, incluzând grădina botanică.
Citește-l și află cum au pus 3 băieți la pământ 8 fete în mijlocul Madridului.

Ziua mea propriu zisă am petrecut-o în Toledo și abia aștept să vezi și tu orașul prin ochii noștri.

Aștept un feedback constructiv din partea ta >:D<.

Please follow and like us:

3 Replies to “Cum m-a cucerit Madrid. Ziua 1”

1. Sa vizitez Madridul este una dintre dorintele mele cele mai mari… Sper sa ajung si eu macar o data… V-au ajuns doar trei zile de vizitat sau ati simtit ca ar fi fost necesare mai multe? Cateva tipsuri legate de locuri de mancat? :*

1. Noi am vizitat Madridul doar în două zile, în a treia am fost în Toledo, un oraș din “apropiere”. Noi am vizitat și Plaza de Espana și Plaza Mayor în prima zi, dar nu am pus poze. Îți recomand să vizitezi monumentele din pozele noastre și să citești și articolul despre ziua a doua din Madrid despre Grădina botanică și Parcul Retiro. O să îți dau link după ce-l postez.
      Cred că 4 zile ajung dacă vrei să mergi și la muzee, iar dacă ești iute de picior vezi și Toledo în același timp.